kitchen nightmares

Vi ska göra om vårat kök om några veckor. För kanske två-tre veckor sen tyckte Jennie att jag, hon och mamma skulle ta varsitt papper och skriva och rita hur vi ville ha köket. Jag skrev att jag ville ha en ny diskmaskin, en ny mikro och superhög popmusik. Mamma skrev lite nya möbler, spotlights och luckor etc. Nu ska ni få se vad Jennie skrev. Anledningen till att jag visar det här flera veckor senare var för att jag aldrig såg vad Jennie skrev, men idag när jag kom hem låg lapparna i köket.

Vet inte om ni ser vad det står, men lappen säger att Jennie vill måla om pallen i svart, ha en svart lampa över matbordet, köpa svarta eller gråa kuddar, och det värsta: "Plastmatta i spexigt mönster".

Min syster gillar inte färger.  Och undra hur plastmattan kommer se ut. I förrgår när vi kollade på tv kom det en reklam från Rusta, där de hade en plastmatta som hette Candy. Det kanske är den hon vill ha.

Och till er som undrar: Nej, vi andra i familjen har inget att säga till om. Förutom mamma, fast bara lite, och det är bara för att hon ska betala.

Kommentarer
Postat av: sanna!

Jennie är inspierarad och inspirerande!!!!!!

2009-03-11 @ 09:15:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0