berlin 21-24/2

Lördag: Bussen gick vid 14.20 från Cityterminalen, var där tidigare och tog ut typ 5000 i Euro. Vi kom till Skavsta vid tjugo i fyra, gick och vägde väskorna och gick igenom säkerhetskontrollen och allt sånt. Sen skulle vi käka, fast det fanns en macka kvar, och maten var skitdyr, så vi köpte en massa yoghurt med flingor och godis och satte oss och åt. Vi fick vänta på flygplatsen i några timmar. Planet lyfte vid 20.20 och kom fram 55 min senare, fast det skulle ta cirka 1h och 40 min att flyga.. På flyget blev Adam homie med en kille som vi åkte in med till stan, och han gav oss lite tips och tricks vad vi skulle göra. Vi kom till vandrarhemmet/hotellet vid halv tio ungefär, och möts av en sliten kille i 17års åldern. Han hittar inte oss i datorn, fast vi hade bokat och betalat 10%, fast det löser sig och vi blir visade till rummet. Vi går ut från receptionen, in i porten brevid, in på en gård, tvärs över den och sen in i ett annat hus och går två våningar upp. Vi bor tydligen i en mans lägenhet, och han är riktigt skum. Vi byter snabbt om och åker in mot stan för middag. Vi hamnar på ett ställe där de har asiatisk mat, och happy hour med billiga drinkar. 18 euro för en tallrik vårrullar, två kycklingwok med nudlar, ett glas vin, två öl och två drinkar, riktigt biligt, och gott. Efter det åker vi hem och sover.

Söndag: Vaknar runt 11 och är ute från rummet vid 12. Åker mot Alexanderplatz och äter frukost på Dunkin' Donuts, mozarellabagel och varsin munk. Vi tänkte gå runt lite på stan, fast tydligen var alla affärer stängda på söndagar. Vi går ändå runt lite och kollar, och några affärer var öppna. Sen köper Adam bläkfiskringar och äter på vägen hem.. Kom hem och tog en powernap, och sen byter om och drar ut. Vi ville äta den välkända kebaben, fast vi hittar inget ställe, så det blir Burger King till middag, haha. Sen ska vi åka till Kreuzberg och hitta en bar som en föredetta kemi-student har öppnat. Vi går runt där ett tag, fast hittar inget. Åker till Oranienburg Strasse och sätter oss på ett ställe med värmelampor och en eldsprutare och tar en drink. Efter det går vi till thai-stället och tar en till drink och lite vårrullar och yakitorispett. Efter det åkte vi hem och somnade snabbt.

Måndag: Går mot tunnelbanan vid 11, och äter frukost på ett litet bageri. Åker sen in till stan och kollar i affärer, jag köper en klänning från H&M, exotish. Efter det äter vi lunch på KFC, så jävla gott! Sen åker vi till en affär där han från flyget tipsade oss om att det skulle finnas 2 liters Jägermeister. Tyvärr fanns inte det, fast vi köper krök för typ 80 euro som vi ska ta med oss hem. Åker hem och lämnar allt, och sen åker vi tillbaka til Alexanderplatz och äter kebabtallrik, och sen letar vi efter en klubb som skulle vara i en skyskrapa. Vi hittar den, fast den är bara öppen på fredagar och lördagar.. Vi åker istället till Victoria Bar, som har över 100 drinkar på menyn, riktigt goda. Vi blir tipsade om en klubb som ska vara öppen på en måndag, och åker dit. Det var typ en liten reaggeaffär/café/bar med cirka 10 personer.. Köper några vykort och drar sen till en bar i närheten. Han tipsar om ett ställe man kan röka vattenpipa, så vi åker dit. Sitter där i någon timme och sen åker vi hem.

Tisdag: Sista dagen äter vi kebabrulle från något gatukök, jag köper hem lite godis, och sen åker vi till flygplatsen. Vi var där skittidigt, och man fick inte checka in förens 2h innan planet gick. Så vi åt lite mat och sånt där. Sen skulle vi checa in våran krökväska, och då hade vi slängt en flaska för att det var övervikt. Vågen var trasig sen, så vi behövde inte betala för de 600g som fortfarande var över. När vi var igenom alla kontroller åt vi på Burger King igen, och sen flög hem.

Bilder finns på Facebook

hjärta

Sitter hemma och äter geléhjärtan jag fick av baby på alla hjärtans dag.Om typ en timme ska jag med lillebror och Johnnyboy till donken och äta mat, och sen bär det av till Rålis för lite musikal, öppet hus och mingel med lärarna.. Mys.

Idag har jag varit i skolan och redovisat min godisförpackning, ätit lunch på Somtam Thai, ätit en frukt och mandel Marabou-chokladkaka, haft samhällskunskap och sedan åkt hem för att duscha. Nu ska jag klä på mig lite kläder och gå och dricka juice.

Over and out

Allur

tid

Om 4 timmar ska jag träffa Julia.

Om 23 timmar har jag redovisning på min godisförpackning jag har gjort i Illustrator.

Om 32 timmar sitter jag i aulan i Rålis och tittar på en musikal,
och om 33 timmar står jag i en no-sal och tittar på när min lillebror gör en laboration.

Om 80 timmar åker jag till Berlin.

Om 1755 timmar åker jag till Bangkok.

Om 2901 timmar åker jag till Barcelona.

skolan

Jag lever!

jobbig dag

Jag som inte trodde att gårdagen kunde bli sämre, upptäckte att min schampoflaska hade gått sönder.. Botten hade lossnat och hela flaskan hade runnit ut i min väska. Allting var kladdigt och det var en stor pöl med schampo på botten. När jag kom hem till Adam så skulle jag fixa väskan och kläderna. Tvättar i duschen och hänger den upp väskan i en kran ovanför ett avlopp, och tror ni inte att kranjävlen läcker? I morse vid typ halv sju går jag upp och ska hämta väskan, då är den torr, fast det är en jävla vattenpöl i den.

housewife

Har bäddat min säng här hemma för att göra min mamma glad, lilla mamma! Tänk att hon bli glad över sånt. Idag har jag lämnat in min cykel också, som min mamma har gjort punka på. Den är klar imorgon, fast då får ju såklart inte jag cykla på den. Nejnej, det är min mamma som cyklar på den, fast hon har en egen som är 50 gånger bättre. Nu återstår bara att hämta den imorn också, så att glädjen är fulländad. Cykelinlämmning, sängbäddning och cykelhämtning. Världens bästa barn, det är jag.

Superstar sunday

Får och med idag ska jag sluta döpa mina inlägg till datumet bara för att det inte är coolt längre..

Igår började dagen med två Skogaholmslimpa-mackor hos Adam, och sen lite chill och sen två till. Fick sen skjuts hem till mig och gjorde mig i ordning och sen drog vi hem till Oscar i Spånga. Lagade tacos som blev asgott och hade tv-spelsturnering, och JAG KOM TVÅA. Tvåa av fem personer (fyra killar), lite stolt eller..
Chillade hos Orre till tio ungefär och då tog vi bussen hem till Sanna och var där till typ ett. Kvällen avslutades med Mcdonalds och en spyhink brevid sängen till min man.

Idag vakade vi typ nio men låg kvar i sängen till typ elva då jag klädde på mig och åkte till iskalla Stora Essingen och kollade på lillebrorsan som spelade fotboll. Lilla söta Adam låg kvar i sängen och drog sen till kickboxingen, duktig pojke!! Mina stackars tår frös ihjäl så jag smet tio minuter tidigare och åkte och solade vid Fridhemsplan, och värmde upp hela kroppen. Gick lite i Västermalmsgallerian och köpte en jacka på Indiska för 50(!!!) kr. Mörkblå typ kavajmodell, eller nåt. Skitsnygg.

Nu ska jag kolla på Holiday på 3:an med lilla Kalle-nalle.