jennifer

Idag när jag åkte buss hem från Romme tänkte jag på hur mycket min syster har lurat mig genom åren. Hon lurade mig säkert varje dag när vi var små.

En gång så lurade hon mig till exempel att där det sticker upp lite gamla ruttna pinnar i vattnet under S:t Eriksbron, ligger det på botten ett vrak som har sjunkit. Sen fortsatte hon med att säga att hennes klass var där på en utflykt, och fick dyka ner till vraket. Jag som var liten och inte hade någon hjärna tyckte att det lät ascoolt och ville också göra det. Så jag berättade historian för min lärare, som skrattade och sa att det inte alls finns något vrak på bottnen. Kaos i mitt huvud, vem skulle jag tro på? Jennifer eller bästa läraren Alexandra?

En annan sak som hon lurade i mig var att när man stod och väntade på grön gubbe, skulle man trycka jättemånga gånger på knappen, för då förstod lådan att det var många mäniskor som stod och väntade. Fast jag vet inte om det är en lögn, för jag trycker fortfarande tills det blir grönt.

Kommentarer
Postat av: sanna!

hahahahahaha vad gulliiiiiii

2009-03-11 @ 21:04:58
Postat av: Jennie

Bästa någonsin är ändå den berömda cocacola-lögnen. Och ni som inte vet vad jag menar är inte värda att veta. Alice fattar.

2009-03-11 @ 22:41:29
Postat av: Anonym

det är du och jag mot alla röda gubbar i världen!

2009-03-13 @ 20:52:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0